Szukaj na tym blogu

sobota, 16 marca 2019

Współczynnik Dopplera jest od-do

a nie od-do i z powrotem czyli tam i z powrotem.

Einsteina współczynnik Dopplera K nie jest własnym współczynnikiem Dopplera - jest średnim współczynnikiem Dopplera, pierwiastkiem współczynnika echa K2≡K2.
      U Einsteina są 2 różne współczynniki Dopplera - inny w tę i inny z powrotem: k1R i k2R - ich iloczyn jest współczynnikiem echa K2 (tam i z powrotem)
K2 = k1R·k2R  =  K·K = K2
Jego pierwiastek jest średnim (geometrycznie) współczynnikiem Dopplera K. - Jest on taki jak mój, euklidesowy, ale u mnie jest po prostu
K = k1T = k2T . 
 
Ta notka, czyli ten post, ma przede wszystkim wzruszyć szare komórki. Oczywiście gdy są jeszcze. - Można ją, czyli go, pominąć - można od razu odwiedzić własne współczynniki Dopplera w mojej witrynie WWW.


Dawno temu napisałem:
      Współczynnik echa fizycy piszą jako potęgę K2 czym sugerują że jest to zawsze dodatni iloczyn dwóch jednakowych wartości "jakiegoś" współczynnika K, a naprawdę jest to iloczyn K2 = k1·k2  obu, w ogólności różnych współczynników Dopplera k1,k2.  I z tego powodu K2  bywa też ujemny. Jednak nie grozi to żadnymi urojonościami, bo dla K2  ujemnego (prawy diagram na Rys.2 w notce Echolokalizacje obiektów pod- i nadsygnalnych w mojej witrynie WWW), w żadnym wzorze nie pojawia się jego nieupraszczalny pierwiastek K. - To, jak otrzymałem tę definicję współczynnika echa, możesz prześledzić w rozdziale Definicje - zacznij od Równania echa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Renormalizować trzeba tylko błędną teorię.
Renormalizacja nie naprawia teorii ale fałszuje jej wyniki
- tak "by wszystko się zgadzało".