Szukaj na tym blogu

niedziela, 14 kwietnia 2019

Dziwny plik - fałszywy ZIP

 
Gdy go zauważyłem to miał rozszerzenie ZIP - mimo że jego kod (źródło) zaczyna się znakami Rar! a jego ikona wyglądała tak jak ten żółty obrazek

a po jego kliknięciu pojawiło się okno z komunikatem
powiększ - zoom - kliknij to okno

Po zmianie typu ZIP na RAR owej ikony zmienia się ona na ikonę typu "tabula rasa" (jak dla pliku tekstowego, TXT) ale z rozszerzeniem RAR. - Po jej kliknięciu komputer nie wie co robić i pyta jak chcę go otworzyć. - Raczej czym.

     Zależnie od tego co wybierzesz, np. Notepad czy Internet Explorer, dzieją się różne, raczej nieprzydatne rzeczy... - Już nie pamiętam kiedy pojawiła się informacja że ten plik jest typu JPG. I gdy mu zmieniłem rozszerzenie na JPG to pojawiła się ta ikona, przeglądarki IrfanView:
 
    - Ale to nie jest ta ikona lecz jej zrzut z ekranu, bo ikony nie chce przyjąć mój blogger blogspot.com - dla niego ta ikona, mimo swego rozszerzenia JPG, nie jest plikiem graficznym, ani JPG, ani  PNG, ani GIF.

Ale przeglądarka IrfanView obsługuje go. Prawdopodobnie tylko ona, bo np. Paint nie - on informuje że
Tylko IrfanView i żadna inna aplikacja. - Każda inna długo usiłuje i w końcu informuje że nie obsługuje. - Długo usiłuje... - może wtedy coś psuje, infekuje.

Proszę państwa, prawdopodobnie przeglądarka jest groźnym dywersantem, może on psuje mój komputer. Może on odpowiada że teraz mój komputer jest tragicznie - niewyobrażalnie! - wolny, ślamazarny.


Tylko IrfanView - on otwiera 6718695a_0642x0699_075.jpg i pojawia się ta piękna dziewczyna


zobacz więcej
A może ja coś kiedyś pokićkałem. I niema żadnego niebezpieczeństwa.
Może eksperymentowałem...

PS. - Defender w pełnym skanowaniu nie wykrył żadnych zagrożeń.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Renormalizować trzeba tylko błędną teorię.
Renormalizacja nie naprawia teorii ale fałszuje jej wyniki
- tak "by wszystko się zgadzało".