Szukaj na tym blogu

czwartek, 30 maja 2019

Antycznymi atomami są kwanty Plancka

One są antycznym chaosem, z którego wszystko powstaje i wszystko w niego się obraca. Materia jest naturalną wielokrotnością h. Fluktuacją chaosu. Konfiguracją, strukturą, lokalnym porządkiem. - Kwant działania jest najmniejszym działaniem i najmniejszą energią* - on nie ma częstotliwości. E1= h·1. "h razy jeden". - Kwant h ma też najmniejszą masę, też "jednostkową". Ale może nie jest nią masa Plancka - ona jest za duża.

Częstotliwość we wzorze Plancka "notuje" odbiornik. Jest to grzechot garści kwantów h uderzających w odbiornik z szybkością c. Czyli wzbudzających odbiornik elektromagnetycznie. - Odbiornikiem jest fluktuacja próżni, materia.
    Kwant h nie ma struktury wewnętrznej.
    A nad wszystkim czuwa Zeus,

Ale lepiej zająć się tym co pokazują minichrony - że jedna rozpędzana cząstka, nawet nie naładowana, oddziałuje z drugą cząstką jak kilka cząstek naładowanych jednoimiennie i przeciwne. - Zobacz Rys.5.
     Jedna cząstka z drugą oddziaływa jednocześnie kilkoma swoimi obrazami i antyobrazami.

- Nawet nie naładowana? - To co ją rozpędza?
- Co w akceleratorze rozpędza neutrony? Jakie oddziaływanie?

_______________________________________
*  Na stronie 31 HISTORII FIZYKI prof. Wróblewski napisał, że "w starożytności nie traktowano prędkości jako stosunku drogi do czasu, s/t, gdyż zgodnie z przekonaniem Greków stosunki można było tworzyć tylko z wielkości jednorodnych". Ale kilka linijek niżej potwierdza, że "Ani Galileusz ani Newton nie znali jeszcze pojęcia prędkości jako stosunku drogi do czasu". Dopiero Euler …
   Napisałem to w notce Jak-zamienić-dżul-na-wat ?

    Czyli kiedyś szybkość też była drogą - przebytą w jakimś określonym czasie. - Zapamiętaj to. - I zapamiętaj że energia (praca) też jest działaniem - "w określonym czasie". E=S/t. - A moc jest energią, pracą, wykonaną w określonym czasie. P = E/t = L/t. - Ale nie bierz tego dosłownie, bo na przykład wzór E=S/t nie jest energią - energią (jej definicją) jest wzór E = S/T , gdzie T jest okresem fali, odwrotnością jej częstotliwości. A działanie S jest tutaj najmniejsze, czyli h - czyli energię definiuje wzór Plancka.
    Podobnie ciśnienie jest siłą - parciem na określoną powierzchnię.
    - To jest herezja ale miej ją zawsze na uwadze - na przykład uważaj że energia i moc są działaniem, jego miarami. - Wszystko dzielone przez czas jest szybkością, a dzielone przez odległość, powierzchnię, objętość, jest gęstością.
    Nie musisz się z tym zgadzać, ale przemyśl to, nawet po to by temu zaprzeczyć.

W mojej witrynie WWW napisałem:
    Działanie jest jedyną wielkością dynamiczną.
    Energia i jej moc są intensywnością, szybkością działania, jego miarami.
    

Tak wyglądało jedzenie

smakołyki

środa, 29 maja 2019

Mają na myśli

narysował c11 vel patyki

Coś nie tak jest z panem, panie bryk

Bo jest pan głupi, a do tego złodziej.

https://www.bryk.pl/wypracowania/fizyka/ruch-i-jego-powszechnosc/8645-szczegolna-teoria-wzglednosci-einsteina.html
- to jest moje, panie bryk, słowo w słowo. Tylko wzory wam poginęły - moje wzory.

A wyrażenie E = mc2, które wyraża równoważność energii oraz masy niekoniecznie oznacza że zarówno energia może się zamienić na masę, jak i na odwrót - może na przykład oznaczać tylko że masa i energia są różnymi miarami tego samego - może intensywności więzienia przez próżnię (a może eter) swej fluktuacji, jako materii. Utrzymywania jej w kupie. - I nieprawda że: "Wzór ten jest słuszny dla cząstki w spoczynku, czyli dla której pęd ma wartość 0." Bo w spoczynku słuszny jest wzór E = m0c2.

A co znaczy: "Gdy prędkość poruszania się światła w próżni dąży do nieskończoności, prawa STW odpowiadają prawom rządzącym klasyczną fizyką." - Że w STW szybkość światła dąży do nieskończoności? - W pseudoeuklidesowej, Einsteina? - Na to pozwalają dopiero moje wzory, euklidesowe.

Ja panu, panie bryk, zwracałem na to uwagę 10 lat temu - i nic. Jakim głupim złodziejem pan był, takim jest.
 

sobota, 25 maja 2019

piątek, 24 maja 2019

Zobacz co znaczy nie mieć edytora HTML WYSIWYG

To jest maleńki fragment kodu HTML mojej witryny WWW - w tym muszę się babrać. Godzinami.


A nie mam edytora HTML WYSIWYG bo niema polskiego, a inny mi nie odpowiada.

PS. - Moją witrynę WWW wyedytowałem w roku 2002 jakimś ówczesnym edytorem HTML WYSIWYG - może był to mój ukochany FrontPage Express. A potem aktualizowałem ją nowszymi edytorami, a nowsze w starych plikach produkują dużo śmieci. Także dlatego stare pliki są zaśmiecone. Mają kilka razy za długie kody.
 

Naprawdę chciałbym napisać coś mądrego

Albo przeczytać. Ale nikomu na tym nie zależy.
autor Серж Рублэ

Nawet spór o to kto lepszego Boga wymyślił nadal jest nie rozstrzygnięty. Ani kto lepszą fizykę.

A co by było gdyby kryteria prawdy neokantystów marburskich były kwantowe?
Czyli gdyby w ich teorii prawdy nie obowiązywał paradoks Zenona. O podziale nieskończonym, na nieskończenie małe, o zbieżności infinitezymalnej.
Ale to mnie za bardzo nie interesuje.
- To napisałem w 2008 roku.

Teraz interesuje mnie to czy Bóg jest praprzyczyną.
I co było pierwsze - jajo czy kura?
- To też nie jest rozstrzygnięte.

Zainteresowało mnie to podczas pisania notki Co profesor Eine napisał o Edwardzie Wittenie, współczesnym geniuszu fizyki współczesnej. I inne pytania.

Jeśli prawda jest infinitezymalna, to taką jest także praprzyczyna. I prawdziwe jest kryterium prawdy neokantystów z Marburga. Czyli do prawdy nie dotrzemy.

Chciałem tę notkę zakolczykować etykietą "humor" ale to mnie nie śmieszy.

A ta śliczna dziewczyna pochodzi z tamtej starej notki. - Teraz jest 11 lat piękniejsza.
 

czwartek, 23 maja 2019

Kleofas Logic też pisze nie tylko o fizyce

Popularyzuje fizykę współczesną, pokpiwając z jej zawiłego światopoglądu,
czyli z jej współczesnej interpretacji.
- Tak mi się zdaje.

Ale co to jest CE ?  - Największa szybkość Einsteina, bariera c ?
VR = c = 299 792 458 m/s 
czyli około 300 tys. km/sek.
Prawdopodobnie wyjaśniał to któryś z obrazków w najstarszej notce, czyli w pierwszej, ale ich już niema.

https://www.salon24.pl/u/logic/   Kleofas Logic - jego blog
https://www.salon24.pl/u/logic/407932,puszczanie-kwazara-w-czwarty-wymiar najstarsza notka.


Ale notka Skręcanie-drucianych-skrętek jest bardzo depresyjna.
 

poniedziałek, 20 maja 2019

Mają szczęście

autor p2stepan2
autor Георгий С
Na wspólnej drodze.
 

Co profesor Eine napisał o Edwardzie Wittenie,
współczesnym geniuszu fizyki współczesnej

"Izaak Newton, też genialnie władał matematyką, oraz był w niej twórczy. Stworzył rachunek różniczkowy, ale nie dla matematyki, lecz dla fizyki, by precyzyjnie opisać dynamikę zjawisk mechanicznych. Jednocześnie napisał kilka traktatów (oprócz fundamentalnych "Princypiów...."), w których pokazał jak nowa fizyka (jego autorstwa) może być podstawą nowej filozofii przyrody, i tym samym nowej wizji kosmosu.

Fizyka Wittena jest zawieszona w próżni symboli i formuł matematyki. Jeżeli jest on geniuszem fizyki, to bardzo różniącym się od geniuszy fizyki dawnych wieków. Jego fizyka nie ma żadnego wpływu na kulturę i cywilizację człowieka, w życiu kultury światowej myśl Wittena jest nieobecna, jego nazwisko jest znane tylko fizykom."

"Jeśli Edward Witten jest geniuszem fizyki, to takiej fizyki, która ignoruje problemy teoriopoznawcze człowieka, pragnącego mieć spójny obraz wszechświata i jego roli w tym wszechświecie." - zakończył Eine.
 
"Za to jedno zdanko mam ochotę klepnąć go w plecy i krzyknąć: Stary, ty jesteś best. Zapraszam na piwko." - napisał Eine do mnie 20 listopada 2007 r., gdy myślał że jestem prof. Staruszkiewiczem. - Czyli teraz piwko stawiam w rewanżu.

A z tym że Einstein geniuszem był, się zgadzam. - Potwierdził nawet moje prawo mówiące że:
Jeśli na podstawie błędnych założeń otrzymałeś prawdziwe wyniki,
to ich logicznie poprawna interpretacja musi być fałszywa.

A nie zgadzam się z tym, że aby być wybitnym fizykiem trzeba być wybitnym matematykiem. - W tym względzie zgadzam się z prof. Michałem Gryzińskim - że wybujałą matematyką (po mojemu - kosmologiczną) współcześni fizycy ukrywają swą bardzo ewolucyjnie upośledzoną wyobraźnię.

A tak na marginesie dodam, że to że teorie kwantowe i czasoprzestrzeni są wzajemnie sprzeczne, świadczy o tym że co najmniej jedna z nich jest fałszywa.

Według mnie świat jest zbudowany najprostszą matematyką. Bo świat nie jest taki głupi by trwonić się w jakichś zawiłościach. - Obowiązuje w nim, we wszystkim, Zasada Najmniejszego Działania. Także w matematyce. I w efekcie, w fizyce.
    Taki jest świat. I jego fizyka. Im prostszy model tym bliższy prawdy.
    A model niewyobrażalny nie jest modelem - to brak modelu. To najwyżej obrazek mnemo­techniczny.

A Zasada Najmniejszego Działania to nie lenistwo, raczej oszczędność - osiągnięcie celu najmniejszym wysiłkiem w najkrótszym czasie. Najmniejszym kosztem. - Ale nie ona to sprawia, ani prawdo­po­do­bieństwo, ona tylko o tym informuje. To tylko fizyka.
    Ani siły nadprzyrodzone.

    - A może …

    Może praprzyczyna ...
 

niedziela, 19 maja 2019

Czy po przekroczeniu szybkości 0,6 c
dzieje się coś ciekawego ?

Chodzi o relatywistyczną szybkość VR czyli Einsteina - bo gdy ona jest 0,6c to klasyczna, czyli "moja" szybkość VT = c , czyli cząstka jest luksonem, a gdy VR przekroczy 0,6c to VT przekroczy szybkość światła, czyli cząstka stanie się tachionem. Wtedy, jak podpowiada Rys.4, "cząstka" (jej obraz) rozpadnie się na "cząstkę" i "antycząstkę. Czyli cząstka zniknie a pojawi się rozbiegająca się para obraz-antyobraz. Rozbiegająca się w nieskończoność.
    Ale w przyrodzie żadna cząstka nie porusza się ze stałą szybkością (bo zawsze oddziaływa z innymi), to z Rys.5 wynika że ta para się zanihiluje, czyli połączy się w cząstkę która rozpadła się w kreacji. W jej jeden obraz - antyobraz znikł.  - Tak "rozpadnie" się tachion pędzący ze stałym przyspieszeniem. - A w ruchu bardziej skomplikowanym, gdy tachion pędzi z przyspieszanym przyspieszeniem (!) to tych par jest więcej. Par obraz-antyobraz jednej i tej samej cząstki.

Tytułowe pytanie przypomniałem na przykład w notce Pytania z fizyki (pytanie 10), która jest kopią notki napisanej już w bloxach. Ale nie otrzymałem odpowiedzi. - Bo może coś się tam dzieje? - Jeśli tak, to 1:0 dla mnie.
    Jeszcze niedawno profesorowie "odpowiadali" nawet bez pytania. Dawali mi "dobre rady" albo opowiadali wice. Ale w marcu 2016 umilkli - teraz głucho wszędzie.

PS. - Ale dzisiaj prof. Eine napisał ciekawą notkę Edward Witten - współczesny geniusz fizyki ?  - Nawet wywiązała się tam ciekawa dyskusja. - Trochę o tym napisałem w następnej notce pt. Co profesor Eine napisał o Edwardzie Wittenie, współczesnym geniuszu fizyki współczesnej.
 

O sobie - autor zbit-fg toja

zobacz na co one patrzą

Gdy napisałem ten wzór miałem 50 lat, gdy napisałem to co wyżej to miałem 70, a teraz mam 83 lata. - Trochę niedosłyszę ale za to trochę widzę, do wesela się zagoi mówi służba zdrowia. - Kiedyś interesowałem się fizyką. Później zapisałem ją w mojej witrynie WWW - teraz jest ona w www.zbit.smsnet.pl (litery www są obowiązkowe). Ale 15 lat była aktualizowana (rozwijana) i propagowana w kilku bloxach, które teraz (maj 2019) zostały totalnie zlikwidowane - przepadły. Dlatego założyłem tego bloga. Ale już mi się nie chce od nowa odkrywać mojej fizyki. Ani porządkować tego co z niej zostało.

Moje zdjęcieOd dawna jestem ateistą ze światopoglądem euklidesowym. A moja fizyka jest fg - a nawet defg - czyli dopplerowska euklidesowa fizyka galileuszowska.

          - I don't speak English ! 

piątek, 17 maja 2019

Ersilia Leonini - artodyssey

Ersilia Leonini  in artodyssey1.blogspot.com & pictame.com
 
Mona Lisa do pięt jej nie sięga - ani jej autor ani modelka.
Naturalna prawda o życiu, bez patosu, bez artystowskiego nadęcia.
A polska Wikipedia milczy. A w językach obcych jej pełno. Także w YouTube. I tutaj.

Ersilia Leonini jest genialna !
Jej obrazy obejrzyj także w facebooku.


A to chyba Żydzi - może na tym to polega.
kliknij ten obrazek - jeśli skończyłeś 18 lat
.

Marius Markowski - artodyssey

Marius_Markowski in artodyssey1.blogspot.com
 

czwartek, 16 maja 2019

Paskowanie śmieci

deangel to przewidział
 
Nie wszyscy chcą sortować indywidualnie, bo podobno to za drogie. Bo zamiast 1 samochód, przyjeżdżają 3. I jeszcze jeden po śmieci pozagabarytowe. I każdy wiezie śmieci na swoje śmietnisko.
 
julian75 pyta: Czy nie lepiej i taniej jest wprowadzić płaską taryfę dla wszystkich, np. 9 zł, bez głupich segregacji, bez idiotycznych kosztów wprowadzania kodów nalepek.

Podobno po paski trzeba iść osobiście. Może trzeba podpisać. - Znowu będziemy śmieci wozić do lasu.

- Czy WE (Wspólna Europa) wymaga by każdy sortował swoje śmieci, czy może ktoś inny, na przykład ci co za to pieniądze biorą? Firmy śmieciowe.
 

Zwierzenia starego wynalazcy

"Dziś zdaję sobie sprawę, że bardzo źle zainwestowałem swój czas,, swoje życie. Ostatnie 25 lat poświęciłem praktycznie tylko na badanie Gemine, na udowodnienie istnienia, czym jest i jakie są związki pomiędzy obecną wiedzą a Gemine. W rezultacie straciłem dom, możliwość awansowania, rodzinę. Wreszcie zdrowie. Błędem nie było odkrycie i badania, ale naiwna wiara, że znajdą się ludzie mądrzy, otwarci, którzy docenią odkrycie, zaufają, podejmą badania."
    - napisał W.J. Lupa, emeryt, 70 lat.

Ja nie mam takiej pewności. - Mam pewność że istnieją ludzie mądrzy i dobrzy, ale świnie.
 

wtorek, 14 maja 2019

Lekarstwo na każde zło

foto Mario Testino

Ale ta fotka też mi się podoba. - Ale pozostałe to raczej rewia mody. Krawiectwo (drugi taki Helmut Newton).

"Jego zdjęcia idealnie się komponują ze sztucznie wyidealizowanym światem mody, który kreuje właśnie Vogue. Wszystko tam jest nienaturalnie piękne." - przeczytałem w dawnym trendz.pl i się z tym zgadzam. - Uważam że to szmira, w najlepszym wypadku kicz. - Zdaje mi się, że te zdjęcia są chlubnym wyjątkiem. Bo Testino jest raczej dekoratorem, nie artystą. Reklamiarzem. Jednym słowem większości jego fotkom brak naturalnego wdzięku. Prawdy. - Wyjątkowo te fotki to mają.

Jestem sam, zagubiony w Internecie

Samotny w sieci. Rzucony "na suchego przestwór oceanu". /Adam Mickiewicz/

Blogger nie dba o obsługę klienta. A może blogspot mu nie pozwala - Blogger nie jest u siebie. Ja też. - W gazetowym bloxowisku była główna strona na której natychmiast pojawiła się informacja o nowej notce, mogłeś od razu do niej wejść, przeczytać, skomentować, Miałeś co robić. - I była lista nas wszystkich, bloxowiwiczów. Rożne listy, w różnych przekrojach, także tematycznych. Drogowskazy.
    Zawsze twierdziłem że bloxowisko jest najlepsze, że nie ma lepszego blogowiska. - I było polskie.
    Teraz jestem sam, bez nadziei na intelektualną przygodę, niespodziankę. Bez wiary w to że ona jest. - Bo gdzie?
     Zobacz o blogowisku Blogger.com i o innych.

Kiedyś napisałem:

Dopiero gdy z tobą ucieknie ktoś
dopiero ci pomoże
Miast wskazywać drogę

- Nikt nie patrzy! -

Ale nim postąpisz krok, rozglądnij się jak złodziej
Bo jedynie słuszna racja, religią ubogich

Ścigany przez megafony musisz przejść pustkowie
zapatrzonych w epizody
Ale nie obawiaj się - znów nie zdarzyło się nic ważnego.

 
 
-  Muzyka. -
 

niedziela, 12 maja 2019

Parasolki

Pod górnymi siadałem. Obok Janka (Kiepury).
Sosnowiec, Plac Stulecia
Nie wiedziałem że to plac.
 

Feliks Konarski 1907-1991) pseud. Ref-Ren

To jego słowa śpiewamy w "Czerwone maki na Monte Cassino". - A dzisiaj możesz przeczytać jego wiersz w notce Jacka K.M. Gen, Anders i Monte Cassino. - Wszyscy wojenni emigranci.

A jeśli o mnie chodzi, to bez bloxów jestem samotny. W bloxach byliśmy razem.
 

sobota, 11 maja 2019

Świat przeciwny ustawie 447

A Tokarski chce byśmy my byli przeciwni PiS-owi. I myli zwrot spadkobiercom ze zwrotem mienia bez spadkowego. Straszy lud Kaczyńskim i że Sejm uchwali przepisy.
    To przesadna podłość, Tak się mylą oszuści. Prowokatorzy niskiej rangi.

PS. - Na szczęście Polacy też pomaszerowali przeciw 447 - Podobała mi się ta impreza, ożywcza. Nie taka jak KOD-owych łobuzów.
    A politycy, gdy ich się nie pogoni, szczycą się tym że trud ich wielki i dlatego dyplomatycznie drepcą.
 

SimpleSite - moja reklamka zbit-fg

SimpleSite Obsługi klienta  <obslugaklienta@simplesite.com>

Witaj!

Użytkownik zbit-fg napisał komentarz do twojej strony: http://zbit-fg.simplesite.com/441950498

Oto komentarz:
11.05.2019 13.12 | zbit-fg

Jestem autorem tego blogu-reklamki - moim podstawowym blogiem jest
zbit-fg.blogspot.com


Podpowiedź: Możesz łatwo usuwać komentarze, których nie chcesz mieć na swojej stronie.
Kliknij tutaj aby usunąć komentarze, których nie chcesz mieć na stronie.
Jeśli masz jakieś pytania, odwiedź naszą stronę Pytań i Odpowiedzi pod adresem pl.simplesite.com lub wyślij wiadomość do obslugaklienta@simplesite.com
 

Pozdrawiamy,
 
SimpleSite – najprostszy sposób, aby zrobić świetną stronę internetową

Jeśli nie chcesz otrzymywać wiadomości serwisowych od SimpleSite możesz wypisać się tutaj.

Toldbodgade 31, DK-1253 Kopenhaga, Dania.
 

piątek, 10 maja 2019

Świnią jest nie tylko Gajdzinski i "Super Express"

ale także Salon24
Nawet pobił rekord.


"-Z Piotrem Gajdzinskim 20 lat temu pracowałem we Wprost, potem poszedł do WBK, a teraz złamał podstawową zasadę pracy z osobami publicznymi, zasadę zaufania. Także podstawową normę cywilizacyjną: bez względu na to jakie funkcje pełnią rodzice, dzieci ZAWSZE są chronione. Shame." - napisał Eryk Mistewicz.

Wstyd, hańba.
A podawanie tego jako sensację, to jeszcze gorsze. - dodał kszysztofjaw.

"Jesteś porządny człowiek....ale świnia." - .J.E.Baka poinformował, AldoMoro. - Popieram.
I od dawna Salon24 uważam za piątą kolumnę. Od chwili gdy się sprzedał.
  

Co mogą Żydzi

Zobacz.

Polecam wszystkie notki tego autora.
 

"Fizyka pozbawiona odniesienia do tego co wykracza poza nią - staje się powoli swoją własną karykaturą."

To jest to, co i ja czuję. - A napisał to pol.robert w notce Nowy paradygmat.

Ale ogólnie pisze on gładkie teksty, które się jakoś prześlizgują, bez punktu zaczepienia. Zdaje mi się że taki jest język filozofów. A może filologów. - Tak samo gładko przez mózg przepływa, jak neutrino, notka Fizyka - jaki to namysł, nie oddziałując. A wydaje mi się że w niej też jest ważna treść.
    A może mi tak się zdaje, staruszkowi, z zaawansowaną demencją a może z początkami Alzhaimera. - Nie pamiętam.

foto Victor Oknyanky
W tej drugiej notce autor wątpi w wartość eksperymentów, że one nie rozstrzygają, nie weryfikują, co ja wyraziłem krótko w mojej bajce Pan Kleks. - Albo twierdząc że obecnie niewiele można zmierzyć bo to coś jest za duże albo za małe, lub za wolne albo za szybkie, lub za blisko albo za daleko. - Często to głoszę i od dawna, na przykład w notkach Dlaczego w fizyce współczesnej wszystko się zgadza i w Co my wiemy o fizyce.
    A prof. Eine wierzy w istnienie jednej jedynie słusznej fizyki, z metodologią, bezbłędną... I uważa że tą fizyką jest fizyka współczesna.  hahaha
 

czwartek, 9 maja 2019

Mam doła


Za oknem mokro i zimno 12 C a w komnatach 19 - to Syberia!

Śpię w ubraniu, pod nim piżama, i pod kołdrą. A gdy wychodzę spod niej to zakładam jeszcze kamizelkę i kurtkę jesienną. A gdy chcę zobaczyć co na ekranie to coraz częściej okulary wspomagam lupą. I tak leci, tak samo z góry i pod górę.

Gdyby choć chciało mi się uporządkować moją fizykę, ale na samą myśl o tym dostaję gęsiej skórki i się pocę, mimo mrozu. - Gdybym chociaż fizykę spisał w kilku artykułach, coś jak broszurkę, a nie znów rozwlekał ją w tysiącach epizodycznych notek. Już tu jest ich 222, a z tą 223. Bytowe i z dziewczynami, naprawdę ładnymi.
- A zaglądalność żadna, przegrywam. Piszę głupoty, takie, bytowe.

- Z kogo ona się śmieje?
 

"Grafoman to ktoś, kto nie ma nic do powiedzenia
i stara się to dokładnie opisać"

Piękne i mądre. - A autorem powyższego tekstu jest Aleksander Kumor. Znalazłem to u Tańczącej.

Ja jestem grafomanem z pozostałych powodów.
 

środa, 8 maja 2019

"Fizyka wyprowadzona w pole"

- to tytuł artykułu Tomasza Millera opublikowanego dnia 19.03.2018 w Tygodniku Powszechnym. - Historia pola interesująca ale poglądy podejrzane, bo autor na wstępie napisał:
"Wielowiekowy rozwój nauki uświadomił nam, że obok materii fundamentalnym składnikiem wszechświata są przenikające go niematerialne pola."
Ale zaryzykuję, przeczytam. Może dalej autor uważa tak jak ja - że niematerialne pola wyprowadziły fizykę na manowce. Bo owe pola rzeczywiście są niematerialne, bo to czysta matematyka, tylko wygodny i zwięzły matematyczny opis właściwości materii. Na przykład rozkład temperatury w szklance herbaty. Albo rozkład energii, gęstości Plancka kwantów h  w jego eterze h.
    Logarytmy też są niematerialne. Albo operatory, transformaty, liczby urojone. I zespolone.
.

Dobra mina do złej gry ?

Yashmaa
 
 
cytat znaleziony w fizykaimatematyka.blogspot.com . - Popieram.

Tak powinien wyglądać balkon, niestety . . .


wtorek, 7 maja 2019

Dlaczego studenci milczą ?

Czy imponuje im wiedza niepojęta, hieroglify? - Wiedza tajemna zamiast prawdy o świecie?
 


Wariacje na hieroglifach.
fizycy, parafizycy, pseudofizycy - buchaltery
 

"Wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. Wszystko co widzimy jest punktem widzenia,
nie prawdą."

-powiedział Marek Aureliusz. - Piękne, ale nie wiem czy to o fizyce czy o polityce.
Czy szybkość de Broglie'a nadal jest niefizyczna, mimo że mierzona jest w kilometrach na godzinę, jak szybkość samochodu, całkiem fizycznego? Szybkość fali prawdo­podobieństwa, czyli, nie bójmy się tych słów, szybkość prawdo­po­do­bieństwa. W kilometrach na godzinę...
    - Ale ja ją otrzymałem z tego mojego diagramu czasoprzestrzennego, prawego, jako VR z kreską na górze.


I ta szybkość pięknie się sprzęga z szybkością w iloczynie z VR (bez kreski)
   

A nawet nie tylko, bo w taki łańcuszek równie tajemniczych iloczynów
       patrz tam.

- A jak zbudowałem te diagramy, zobacz w mojej witrynie WWW.


Ale szybkości VR z kreską i bez są niefizyczne - fizyczne są szybkości VT z kreską i bez, ale ich tutaj nie pokazałem. - Wzory na relatywistyczne szybkości VR wyprowadziłem z powyższych modeli eR (c , -c) - a wzory na "spoczynkowe" (klasyczne) szybkości VT wyprowadziłem z modelu eT (VT±c , -c).


Dlatego czynnik Lorentza  rozwinięty względem szybkości relatywistycznej bR - wzór 4 w tabeli w mojej witrynie WWW - jest niefizyczny, a wzór 5 jest fizyczny bo w nim występują same wielkości fizyczne (także szybkość VbR·c = (K=1)c  i współczynnik Dopplera K). - Może pomoże to zrozumieć moje dopplerowskie rozwinięcie czynnika Lorentza (moja tożsamość) - tamże niżej, po tabeli.


Wszystko co słyszymy i widzimy - wszystko z czym oddziaływamy -
- to tylko obrazy, zawsze spóźnione i zniekształcone.

 

poniedziałek, 6 maja 2019

Akcelerator w CERN prawdę ci powie

"Czy coś może się poruszać szybciej niż światło? Skąd we wszechświecie więcej materii niż antymaterii? Rezultaty najnowszych eksperymentów prowadzonych z udziałem fizyków z CERN i Wielkiego Zderzacza Hadronów (LHC) zmuszą naukowców do zrewidowania obowiązujących teorii.
    Znaczenia tych doświadczeń nie sposób nie docenić. Testowane teorie leżą bowiem u podstaw współczesnej fizyki. Dlatego naukowcy ciągle powtarzają doświadczenia. I wciąż nie mogą uwierzyć w wyniki."

Autor pyta także CO SIĘ STAŁO Z ANTYMATERIĄ. I informuje że:
"Naukowcy od dawna głowią się nad problemem braku równowagi materii i antymaterii we wszechświecie. Teoretycznie powinno być po równo i jednej, i drugiej. Z niewyjaśnionego dotąd powodu powstało więcej materii, a przez prawie 14 mld lat antymateria prawie zanikła. Odkrycie, dlaczego tak się dzieje, sprawiłoby, że obowiązująca dziś fundamentalna teoria fizyczna – tzw. Model Standardowy – ujawniłaby poważne luki."

Znów cytuję bez pytania autora o zgodę i nie wymagam by on mnie spytał (w 2011 roku). Bo ja te pytania zadałem wcześniej i odpowiedziałem na nie publicznie już w 1984 roku, minichronami. A zaraz potem zinterpretowałem euklidesowo pseudoeuklidesową STW (zobacz także tam). A całkiem niedawno w gazetowych bloxach wyjaśniłem że STW przede wszystkim jest teorią obrazów którymi oddziałują ich źródła. Teraz informuję o tym w tym blogu.

Antymateria nie znika totalnie przez 14 miliardów lat, ale w ułamku sekundy, indywidualnie - tak znikają antyobrazy każdego tachionu. O tym informują minichrony przyspieszanych tachionów.

I nie mów że nie ma dowodów na istnienie tachionów, bo tym dowodem jest istnienie antymaterii (antyobrazów).

- Ale skąd to nagłe zainteresowanie barierą c  i antymaterią? I nową fizyką.
- Naprawdę nową? nie daj Boże … - Czy istotne zmiany są już nie tylko edukacyjne? Albo niefizyczne?

 

Bezwładność i grawitacja

Bezwładność i grawitacja są skutkiem przyspieszeń a lub g.
Podczas zmiany prędkości V - dokładniej, VT .
Cząstka pędzi w prawo, z szybkością V . - Z prawej strony kwanty Plancka częściej uderzają w nią a z lewej rzadziej. Od częstotliwości spoczynkowej. - Doppler!

Czyli częstość uderzeń przyspieszających jest mniejsza (z lewej) a uderzeń hamujących (z prawej) częstsza. Wobec tego parcie na cząstkę z lewej strony jest mniejsze niż z prawej. Prawa strona wygrywa i hamuje. Sprzeciwia się przyspieszaniu. Czyli zmiany eteru własnego cząstki, w którym ona spoczywa. Przez który jest bezstratnie unoszona.

- A grawitacja? - Kłania się zasada cienia. - Bo nie tylko Doppler zmienia częstość (gęstość) uderzeń plancków h ale także cień - na przykład obserwator R zasłania (ekranuje) cząstkę a cząstka ekranuje R. Z ich zewnętrznych stron ciśnienie jest większe niż z wewnętrznych. Nawet gdy wzajemnie spoczywają. - Bezwładność jest efektem (zjawiska) Dopplera a grawitacja jest efektem zjawiska cienia. Oba zjawiska skutkują jednakowo - różnicą częstości uderzeń h z przodu i z tyłu.
    Masa m jest przekrojem czynnym na działanie h.

    Mój eter h wyjaśnia wszystko.
    Tak działa przyspieszenie a lub g. Zaburza symetrię uderzeń, spoczynkową równość siły przyspieszającej i hamującej.

    Pierwszy obrazek pokazałem już w notce Prędkości grupowe i fazowe i ich związki - warto tam zajrzeć. - Ale pokazane tam diagramy czasoprzestrzenne eR (c,-c) nie są dobrym modelem STW - są nim diagramy zbudowane sygnałami MM (Michelsona-Morleya) czyli sygnałami eT (VT±c , -c). One pozwalają na euklidesową interpretację STW.

    - Co o tym uważają PANowie fizycy trzymający władzę?

    Bo na przykład Eine 30 czerwca 2018 roku, w swoim bloxie którego już niema, napisał:
"Tylko odkrycia nowych zjawisk i praw, a nie sztuczki formalne z abstrakcjami matematycznymi mogą wprowadzić fizykę w przyszłość."
    Ale kilka dni później, 3 lipca 2018 w Salon24 napisał że:
"Wszystkie teorie fizyki mają główne twierdzenia eksperymentalnie i obserwacyjnie potwierdzone."
    A to jeszcze nie jest prawdą - przeczy temu na przykład moja bajka o Panie Kleksie. Zobacz.

    A wszystkich, poza nimi, tych którzy chcą to zrozumieć, przepraszam. Za to że znów jestem niepedagogiczny, ale ja naprawdę już nie piszę po to by mnie zrozumieli ci co tego nie potrafią, ale po to by to było. By przetrwało.

    Zrozumiesz gdy "książkę przeczytasz do końca". Kilka razy...
    - Bo nie wystarczy rzut oka lub nadstawienie ucha.