Szukaj na tym blogu

wtorek, 7 maja 2019

"Wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. Wszystko co widzimy jest punktem widzenia,
nie prawdą."

-powiedział Marek Aureliusz. - Piękne, ale nie wiem czy to o fizyce czy o polityce.
Czy szybkość de Broglie'a nadal jest niefizyczna, mimo że mierzona jest w kilometrach na godzinę, jak szybkość samochodu, całkiem fizycznego? Szybkość fali prawdo­podobieństwa, czyli, nie bójmy się tych słów, szybkość prawdo­po­do­bieństwa. W kilometrach na godzinę...
    - Ale ja ją otrzymałem z tego mojego diagramu czasoprzestrzennego, prawego, jako VR z kreską na górze.


I ta szybkość pięknie się sprzęga z szybkością w iloczynie z VR (bez kreski)
   

A nawet nie tylko, bo w taki łańcuszek równie tajemniczych iloczynów
       patrz tam.

- A jak zbudowałem te diagramy, zobacz w mojej witrynie WWW.


Ale szybkości VR z kreską i bez są niefizyczne - fizyczne są szybkości VT z kreską i bez, ale ich tutaj nie pokazałem. - Wzory na relatywistyczne szybkości VR wyprowadziłem z powyższych modeli eR (c , -c) - a wzory na "spoczynkowe" (klasyczne) szybkości VT wyprowadziłem z modelu eT (VT±c , -c).


Dlatego czynnik Lorentza  rozwinięty względem szybkości relatywistycznej bR - wzór 4 w tabeli w mojej witrynie WWW - jest niefizyczny, a wzór 5 jest fizyczny bo w nim występują same wielkości fizyczne (także szybkość VbR·c = (K=1)c  i współczynnik Dopplera K). - Może pomoże to zrozumieć moje dopplerowskie rozwinięcie czynnika Lorentza (moja tożsamość) - tamże niżej, po tabeli.


Wszystko co słyszymy i widzimy - wszystko z czym oddziaływamy -
- to tylko obrazy, zawsze spóźnione i zniekształcone.

 

1 komentarz:

  1. Jle wynosi w przybliżeniu predkośc światłaie V0 jężeli założymy iż porusza sie ono w w dwuch kierunkach z tąsamą Predkościa V1+:=V0+V0.

    dne V0=300000

    Szukane

    V1

    Rozwizanie

    V1:=2*V0=600000

    OdpowiedzUsuń

Renormalizować trzeba tylko błędną teorię.
Renormalizacja nie naprawia teorii ale fałszuje jej wyniki
- tak "by wszystko się zgadzało".