Szukaj na tym blogu

piątek, 24 maja 2019

Naprawdę chciałbym napisać coś mądrego

Albo przeczytać. Ale nikomu na tym nie zależy.
autor Серж Рублэ

Nawet spór o to kto lepszego Boga wymyślił nadal jest nie rozstrzygnięty. Ani kto lepszą fizykę.

A co by było gdyby kryteria prawdy neokantystów marburskich były kwantowe?
Czyli gdyby w ich teorii prawdy nie obowiązywał paradoks Zenona. O podziale nieskończonym, na nieskończenie małe, o zbieżności infinitezymalnej.
Ale to mnie za bardzo nie interesuje.
- To napisałem w 2008 roku.

Teraz interesuje mnie to czy Bóg jest praprzyczyną.
I co było pierwsze - jajo czy kura?
- To też nie jest rozstrzygnięte.

Zainteresowało mnie to podczas pisania notki Co profesor Eine napisał o Edwardzie Wittenie, współczesnym geniuszu fizyki współczesnej. I inne pytania.

Jeśli prawda jest infinitezymalna, to taką jest także praprzyczyna. I prawdziwe jest kryterium prawdy neokantystów z Marburga. Czyli do prawdy nie dotrzemy.

Chciałem tę notkę zakolczykować etykietą "humor" ale to mnie nie śmieszy.

A ta śliczna dziewczyna pochodzi z tamtej starej notki. - Teraz jest 11 lat piękniejsza.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Renormalizować trzeba tylko błędną teorię.
Renormalizacja nie naprawia teorii ale fałszuje jej wyniki
- tak "by wszystko się zgadzało".