Szukaj na tym blogu

czwartek, 27 czerwca 2019

U staruszków łatwo przeoczyć brak wody
w organizmie

A to jest bardzo niebezpieczne dla ich życia. - Przeczytaj artykuł - ja dowiedziałem się z niego że niedobory wody u osób po 65. roku życia występują znacznie częściej niż powszechnie się uważa. Osoby starsze mogą nie odczuwać [braku?] pragnienia lub najzwyczajniej zapominać o piciu. Jest to groźne zwłaszcza latem.
Objawy kliniczne odwodnienia, na które należy zwrócić uwagę:
  1. ból i zawroty głowy,
  2. zaburzenia świadomości,
  3. zaburzenia widzenia,
  4. suchość w ustach/nosie,
  5. tachykardia (przyspieszenie akcji serca),
  6. uczucie osłabienia,
  7. zmęczenie,
  8. suchość skóry i zapadnięte oczy,
  9. zaparcia,
  10. ciemny kolor moczu,
  11. skurcze mięśni,
  12. skłonność do upadków.
    Dopiero z tego artykułu dowiedziałem dlaczego od kilkunastu lat zdarza się że budzę się ze sklejonymi powiekami i ustami, i bardzo !!! suchym podniebieniem. Teraz tak mam. - Poza tym dzisiaj mam ciśnienie tętnicze 113/60 p.67 ale 5 dni temu miałem 79/46 p.93 - bardzo źle się poczułem. (prawdopodobnie zatrucie pokarmowe). Kilka godzin nie mogłem wstać z łóżka, bo padałem, na szczęście na łóżko. - Obecnie gdy skurczowe spada poniżej 120 to nie zażywam pigułek obniżających. - A od tych 5 dni po każdym posiłku muszę natychmiast się kłaść bo opanowuje mnie jakiś nieprzyjemny bezwład, od stóp do głów. Ale na razie zdążam do łóżka i jeszcze nie upadłem. Ale już ledwo zdążam (już w ogóle mam równowagę chwiejną - muszę uważać, się nie schylać).
    Przypominam że latem 2017 zmierzono mi ciśnienie 200/90 p.100 - była to duża niespodzianka, bo nie czułem żadnej dolegliwości, to było nadciśnienie bezobjawowe. Ale pigułki obniżyły je do zakresów: skurczowe 140 do 160 i rozkurczowe 60 do 70.
    Ale latem 2018 pielęgniarka zmierzyła mi 238/217 p.119
po kilkunastu minutach 185/87 p.72  następnie 181/83 p.68
 - a ja znów czułem się normalnie, bezobjawowo. - Lekarka dała mi Captopryl  12,5 pod język i po pół godzinie ciśnienie spadło do 168/78 p.61.

Przestałem chodzić do lekarza, chyba już rok u niego nie byłem. Opiekunka społeczna raz na kwartał przynosi mi recepty na pigułki. Poza tym często jem warzywa i owoce. - Dzisiaj czuję się lepiej, ale nogi słabe. I biodra bolą. - Służba zdrowia mówi że do wesela się zagoi.

7 komentarzy:

  1. U mnie dzisiaj było znacznie chłodniej. Zaczynam odpoczywać.

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas też w czwartek było chłodniej o 10 C , niż w środę. A dzisiaj o 6:00 było tylko 14 C. - Ale w niedzielę będzie upalnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. A jeśli dzisiaj temperatura powietrza wynosi 0 stopni Celsjusza, a jutro będzie dwa razy zimniej, to ile stopni będzie jutro?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe pytanie ...
    Dopiero teraz je zauważyłem. I nie bardzo je rozumiem, bo u mnie, w komentarzach, Twoje zero stało się kółeczkiem - może to być litera "małe o" (minuskuła) albo cyfra zero. Takie figle zdarzają się z czcionką (krój) Georgia.
    - Wiem że Ty napisałaś cyfrę a nie literę, ale nie znam odpowiedzi … - Moim zdaniem multiplikacja tutaj nie ma sensu, lepiej pytać przyrostami, różnicami.
    - Ale pośmiać się też można.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawie odpowiedziałeś! Takie pytanie zadają na rozmowie kwalifikacyjnej. Byłam ciekawa, co Ty na to...
    Tęsknię.

    OdpowiedzUsuń

Renormalizować trzeba tylko błędną teorię.
Renormalizacja nie naprawia teorii ale fałszuje jej wyniki
- tak "by wszystko się zgadzało".